onsdag 6 maj 2009

Varför gyllenbrun?

Varför vill man egentligen vara solbränd? Det här är något som jag har tänkt på ett tag. Man ligger själv och pressar timme ut och timme in för att få denna härligt bruna nyansen. Vad är det egentligen som gör att detta är snyggt? Ser man fräschare ut, smalare ut, snyggare ut, rikare ut?

Vad är det egentligen man vill uppnå. Jag kämpar själv varje vår/sommar för att just uppnå detta, och nu har jag börjat fundera på varför vill man egentligen vara solbränt? I år ser utgångsläget riktigt bra ut för egen del. Men jag kan inte alls säga varför jag vill vara det?

Så nu vänder jag mig till er, för jag måste ett slut på detta mysterium.

Varför vill man vara solbrun?


Marcus som vanligt brunast av alla.

4 kommentarer:

Eric sa...

ahh, de e inget måste;) I lands problem helt klart!

Anonym sa...

det börjar bli "inne" med en blekare look nu - allt eftersom Twilight hysterin sätter sina klor i samhället. Om man blickar bakåt innebar blek hy att man var välbärgad nog att inte spendera sin tid på ett fält (alltså att man inte arbetade). I dagsläget kommer trenden att vara brun från elitens jetsetter liv vilket innebär mycket tid på yachts och stränder!
Nu ser man ju att alternativa stilar snarare är mode än alternativt och med det tror jag också att trenden att efterlikna "eliten" kommer att tyna bort. hahahohohihi

Och just det - ta Donald Trump som exempel, vadå orange?: http://jezebel.com/5241310/

Christin sa...

Jag tror att det på något sätt hör till sommaren att vara solbränd och sen eftersom "alla andra" solar och försöker få en fin nyans på hyn inför badsesongen så hänger du/jag på också. Sen tycker jag helt ärligt att man ser både piggare, snyggare och frächare ut med lite färg på kroppen :)

Simon - Östersund sa...

I-lands problem säger Eric. Jag är böjd att hålla med faktiskt. Tror inte alls man har samma problem i t ex Afrika.