torsdag 7 maj 2009

En frukost god och rik på protein

Jag är väldigt intresserad av träning och kost, och försöker leva så nyttigt som möjligt. Frukosten är verkligen det viktigaste målet på dagen. Det har jag inte alltid tyckt, utan slarvade allt som ofta med att käka frukost. Jag har nu insett att allt blir i obalans om jag hoppar över frukosten.

Tänkte tipsa om något som jag brukar käka till frukost. Som är både gott, nyttigt, proteinladdad och perfekt innan gymmet.

Vad behöver jag?
3-5 ägg
Mini Keso
1 fullkorn extrem bröd
2 skivor skinka
grönsaker till mackan
1 frukt
1 glas lättmjölk

Hur gör jag?
Kläck ner äggen i pannan och låt dom steka tills dom blir krämiga och härliga. Vräk ner så mycket keso som du behagar (jag tar rejäla mängder) och stek tills äggen och keson har smält ihop. Krydda med valfri krydda, exempelvis örtsalt. Ta ett extrem bröd med skinka och grönsaker på. Lägg också till en frukt och ett stort glas mjölk.

Nu är du redo att sticka iväg ut mot en energikrävande dag. Själv ska jag iväg till gymmet med min vän Dudrik Du Rietz.

Frukost rik på protein. Hade tyvärr ingen lämplig frukt hemma.

1 kommentar:

Maja, inte din syster :) sa...

Själv brukar jag äta havregrynsgröt med banan och russin i, jättegott och lagom mättande, men kanske ska testa din äggröra nån dag =)