tisdag 5 maj 2009

Nytt projekt igång

Som ni vet så är vi i full gång med att flytta och att göra i ordning. Farmor och farfar har fått ut rätt mycket grejor till sin lägenhet och jag har kunnat börja göra om vindsrummet som jag har blivit tilldelade. Eller tilldelad, jag valde det med en viss tveksamhet. Det är inte så fräscht nämligen. Så det är mycket att göra där uppe på vinden. Vilket passar alldeles utmärkt just nu, eftersom jag är ledig och tycker det är skoj att ha saker att göra.

Det är en stor vind, och mitt rum ligger längst in. Det är inte så mysig passage mellan trappan och mitt rum, men den ska också göras om senare.

Igår var dagen när jag drog igång med mitt stora projekt. Sofia hjälpte mig igår, vilket var otroligt bra för hon kan en hel del och måleri. Idag är det Erics tur att bistå med sin expertis.

Här har jag tagit lite bilder hur det såg ut innan det börjades göra om. Bilder om hur det ser ut när det är klart kommer givetvis när projektet är klart.

Från dörren mot fönstret.

Från fönstret mot dörren.

3 kommentarer:

sara sa...

oh.. ska ni göra nåt åt golvet? finns det fint golv under.. den där mattan såg inte för najs ut..:P

Jacob Gustav Johansson sa...

Det finns riktigt fint trägolv under som ska fram :)

tildamilda sa...

oh! härligt med vindsrum :) tror det kommer bli riktigt fint ;)