tisdag 12 maj 2009

Drastiskt avslut på cyklen

Min första dag som cyklist funkade jättebra, tills sista etappen...

Jag cyklade in till stan klockan sju för att hjälpa farfar med att rensa och slänga i deras hus. Vid cirkus ett så cyklade jag till friskis för att gymma med Dudde. Efter det så cyklade jag till Sofia i Rinkabyholm och efter det så cyklade jag till Funkabo för att spela innebandy. Jag hade alltså cyklat cirka 3 mil vid det här laget, och det var dags för innebandy.

Allt var frid och fröjd och vi spelade innebandy i en rasande fart och det var dags att cykla hem igen. Det enda som hade varit jobbigt under dagen var att jag var tvungen att cykla med mitt innebandyklubb-fodral på ryggen, men det hade gått bra fast det var jobbigt, och detta skulle visa sig vara väldigt farligt.

När jag nästan var inne i Smedby och hade tankarna på roligare platser så känner jag bara att cyklen tar tvärstopp och jag ramlar och slår en volt framlänges. Innebandyklubb-fodralet hade kört in mellan ekrarna i framhjulet och gjorde så att jag voldade och slog i och skrapade ansiktet i astfalten/gruset. Cyklen blev helt demolerad och jag fick bli hämtad.

Det här är verkligen ett sånt där tyck-synd-om-mig-inlägg. Men jag är faktiskt glad att jag inte fick hjärnskakning eller något.

Min tid som cyklist fick ett snabbt avslut..


En skadad dåre efter rengöring.

14 kommentarer:

Hanna Axelsson sa...

fy vad tragiskt och ganska komiskt också... Tragikomiskt.

Thomas sa...

Hej gubben
din cykel har nu varit hos cykelreparatören men efterom alla ekrarna var borta i framhjulet och styret var av liksom att kedjan fattades (vart tog den vägen?)så kunde han inte laga den utan den gick direkt till soptippen.
Pappa

Emma N sa...

Kom igen Jakob! DU ger väl inte upp så lätt. Fixa ny cykel o cykla vidare. Men se till att ha bandyklubban nån annanstans framöver!
Krya på dig =)
Emma

Eric sa...

suuuuuuuurt!

tildamilda sa...

ojdå :S tur att det inte blev mer än ett litet skrapsår.
då får du väl börja gå nu ;)

Sara N sa...

naaw=( stackare!!.. ta hand om dig!

Sofia :) sa...

Stackars dig gubben!

Simon sa...

Snygg bild... Jag saknar ord.

Maja sa...

Bara att ta nya tag, glöm inte hjälmen om du inte redan har en ;P

Sebastian sa...

Men det är som jag alltid har sagt. Smakar det så kostar det.

a sa...

AJDU!!! inte bra det där. du måste vara mer uppmärksam på vart du har dina saker. men det blir man med tiden ju mer du cyklar. ge inte upp!!!!

Sebastian sa...

Enligt Alex Schulman måste du uppdatera bloggen minst 6 ggr / dag.

Jacob Gustav Johansson sa...

Hanna: Mest komiskt!

Emma & Anna: Jag kommer aldrig att cykla igen.

Tilda: Ja, jag får börja göra det. Eller köra bil :)

Sebbe: Jag tror inte det. Jag nöjer med mig ett per dag. Annars tycker jag det blir tjatigt. :p

Glytt sa...

Vad hände med klubban? stackars klubba...