onsdag 13 maj 2009

Beundransvärda hamburgare

Jag beundrar verkligen dem som jobbar på Mc Donalds. Denna stress, exakthet och press som dom har på sig varje gång som dom går till jobbet. Jag har själv jobbat där och det är därför jag vet hur det är att jobba där. Att man med denna otroliga exakthet måste placera osten på QP:n, få till den exakta mängden peppar på hamburgarna och att inte ta för mycket ketchup på brödet.

Trots denna press så tycker jag att Mc Donalds är ett väldigt bra företag. Det ger många ungdomar jobb och det är utformat så att det är lätt att klättra i positioner ifall man lägger ner energi på det. Och det är så jag tycker det ska vara. Hårt arbete ska belönas.

Min karriär i köket på Mc Donalds blev dock kort. Jag jobbade bara där två månader på våren för två år sedan. Det var lärorikt, men det är nog inget som jag kommer att få för mig att arbete med igen.

Vem tycker inte om Donken?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha är det någon som har fått osten på hamburgaren någon gång och inte utanför ??

sebastian sa...

Jag älskar gurkan på hamburgarna. Kan inte förstå folk som tar bort den.