måndag 11 maj 2009

Miljövänlig motionär

Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja cykla. Jag tar allt för ofta bilen när jag egentligen bara kan ta cyklen. Detta ger mig motion, jag sparar på miljön och på mina egna pengar.

Så från och med idag, så ska jag alltid cykla ifall sträckan är mellan 0-1.2 mil. Det kommer definitivt att bli en utmaning. Jag är riktigt laddad inför det här. Och till er i min närhet: snälla, peppa och påminn mig. Ifall det ösregnar kommer jag givetvis inte att ge mig ut i djur och natur med cyklen, men alltid annars.

Nu ska jag cykla in mot staden och jag uppmanar er: Cykla för en bättre värld!

Det finns inga undantag.

6 kommentarer:

Sara N sa...

Härligt antagande!! =) vardagsmotionen är den bästa vet du! Lycka till!

tildamilda sa...

jag cyklar vart jag än ska :P men jag håller ju mig oftast i stan ;D haha!
lycka till nu :)

Sofia :) sa...

Lycka till gubben =) Jag lovar att peppa dig! ;)

Welcome to Neverland sa...

Vilket specifikt avstånd; 1,2 mil! Jag ska försöka ta efter ditt exempel, när hittat en cykelpump.

Thomas sa...

Hej Jacob
hur gick det att cykla hur många mil trampade du igår och gick det bra undrar pappa

Lovisa sa...

ojoj vi vet ju hur det gick...
men bra försök iaf.