fredag 1 maj 2009

På svensk mark

Nu är jag äntligen hemma. Men jag ska resa iväg om 30 minuter igen. Jag var så trött igår så jag orkade inte uppdatera bloggen när jag kom hem.

På vägen hem igår så hade vi tre timmars paus i Strömstad. Där passade vi på att sola en timma när vi ändå inte hade så mycket att göra. Vilken grymt vacker stad Strömstad är. Där kan jag tänka mig att bo på sommaren. Fina klippor, härligt bad, trevliga människor, ja allt helt enkelt.

Vi träffade många härliga människor på resan hem. Något som var lite extra roligt var att Linus och jag hade skojat om att, tänk om vi får sitta vid några norskar hem till Kalmar på tåget? Linus rös inför tänken, för han hade verkligen tröttnat på att höra det norska språket. Men givetvis så hamnade vi precis bredvid två norska kvinnor och fick höra tugget hela vägen hem, ja i alla fall till Lessebo.

Nehene, nu hinner jag inte berätta mer. Måste göra mig i ordning innan vi far vidare till Linköping. Jag har med mig datorn så hoppas på att få fatt på något slags internet så att jag kan uppdatera bloggen.

Ha en underbar dag i solen!
Tjipp

Självunderhållning på färjan.

1 kommentar:

Eric Snadgren sa...

äntligen! sjukt taggad inför måndag nu:) måste ses mkt nu!