måndag 25 maj 2009

Dyrt men sunt

Jag har varit jättedålig på att uppdatera de senaste dagarna. Men nu är jag taggad och riktigt sugen på att skriva igen. Så fortsätt gärna läsa!

Det finns något som är farligt för min ekonomi när jag är i en stor mataffär och handlar ensam. Det är att jag går runt och tittar på saker som jag tycker ser spännande ut och köper det.

Idag är ett utmärkt exempel.

Efter jobbet så var jag sugen på en riktigt god sallad. Så jag åkte förbi Maxi för att hitta ingredienser till min sallad.
Som vanligt när jag går in i en mataffär så har jag ingen koll på vad jag ska handla. Utan jag går runt och försöker komma på vad jag ska ha. Detta tar givetvis mycket längre tid än det borde och jag virrar runt inne i butiken. Men detta är inte det värsta. Det värsta är att jag alltid kommer ut och har köpt massa specialgrejor. Som små påsar med nötter, oliver, grönsaker & frukter i olika häftiga färger, nybakat bröd och spännande såser. Ja, det kan var allt möjligt och idag var verkligen inget undantag utan jag kom ut med massa sådana ingredienser, precis som vanligt.


Jag kunde inte hålla mig tills jag gjort salladen. Utan avnjöt lite av råvarorna på altanen i solen.

2 kommentarer:

tildamilda sa...

härligt ;) har väntat på det!

Anonym sa...

Jag känner igen det där hos dig jag också :)