onsdag 20 maj 2009

Frukost eller godis?

Just nu skrivs det mycket om mat här på min blogg. Men det jag ska skriva om nu är inget jag vill kalla mat. Det här är inget som jag vill att en människa ska äta och det är verkligen inget som jag skulle ge mitt barn.
Jag babblar naturligtvis om dessa sockerchocker till frukostflingor. Dessa klassiker som Kellogg’s Frosties och Coco Pops. Det är väldigt svårt att fatta att man får sälja den här typen av produkter. Flingorna består bara av socker, majs och andra tillsatser som choklad. Dessa produkter riktar sig 110% till barn och jag förstår inte de föräldrar som köper den här smörjan till sina barn. OK om man käkar det någon morgon på helgen, men att ha det till vardags är helt sjukt tycker jag.

Spröda, rostade majsflingor med socker, är Frosties beskrivning. Låter det som en vettig kost?

Bojkotta dessa sockermonster till flingor!

Inga kommentarer: