onsdag 29 april 2009

Låg standard på norska biografer

Det ryktas om att det är 20 grader varmt och strålande sol hemma i Kalmar. Nu undrar jag givetvis ifall detta stämmer?
Här i Sandefjord märkte jag precis att det börjat regna. Men det stoppar inte mig och David för att gå ner mot byn och glida runt och snoka efter norska fynd.

Jo förresten, vi var på bio igår. På ”The Boat That ROCKED”. Den norska biostandarden är inte precis som i Sverige. Det var nästan som att sitta i en vanlig föreläsningssal och bilden var felriktat så en som arbetade där fick stå och korrigera den medan vi kollade på filmen. Men det var i alla fall en bra film. Det var tur att det var engelsk tal annars hade jag inte riktigt fattat vad den handlade om.

Nehe deg, nå er det kurs ned til byen, og så i tilfelle du finne noe morsomt å kjøpe og guttene vil også vise meg noen fine steder her i Sandefjord. Anspent!

Vi snakker senere,
Ha det!

Utsikt från balkongen.

5 kommentarer:

Thomas sa...

Kom hem det är farligt att vara i Norge

tildamilda sa...

det stämmer faktiskt :) vi har kalasväder här hemma ;D

Thomas sa...

Jacob vet du varför norrmännen häller vatten i datorerna?

Jacob Gustav Johansson sa...

Härligt det låter!

Haha, nej det vet jag inte pappa?

Thomas sa...

För de ska kunna surfa på internet!